Fani Theoharopoulou

Το σύστημα Halliwick αναπτύχθηκε το 1949 από τους Jmaes & Phyl Mc Millian, ήταν μηχανικός και δάσκαλος κολύμβησης και προπονητής. η κατανόηση των αρχών της υδροστατικής και υδροδυναμικής του επέτρεπε να συνηδειτοποιήσει τα προβλήματα ισσοροπίας και κίνησης στο νερό που βιώνονται από άτομα με κινητικές δυσκολίες. Ο Mc Millian και η σύζηγος του Phyl εργάστηκαν με κορίτσια με ανηπηρίες από το σχολείο Hallwick αρο βόρειο Λονδίνο.

Με τη μέθοδο Halliwick τα παιδιά εκπαιδεύονται έναν προς έναν, εκαπιδευτής και κολυμβητής, μέχρις ότου επιτευχθεί η απόλυτη ανεξαρτησία.

Μέσω των παιχνιδιών (κατάλληλα για την ηλικία και τη δυνατότητα του κάθε παιδιού) τα παιδιά μέσω του κινητικού σχεδιασμού αντιλαμβάνονται τισ ιδιότητες και την συμπεριφορά του νερού και μαθαίνουν πώς να ελέγχουν τα δικά τους προβλήματα ισορροπίας.

Αφού επιτευχθεί η αρχική νοητική προσαρμογή στο νερό και μαθευτούν οι αρχές του ελέγχου της ισορροπίας, οι μικροί κολυμβητές φτάνουν σε ένα επίπεδο που είναι προσαρμοσμένοι να απεξαρτηθούν από την επαφή του εκπαιδευτού. Για πρώτη φορά στη ζωή τους μπορούν να βιώσουν την απόλυτη ανεξαρτησία της κίνησης (έλλειψη βαρύτητας).

Εξοικειώνοντας έτσι με όλες τις πιθανές περιστροφές του σώματός τους και βιώνουν την αρχή, το τέλος και το μέσο εύρος κίνησης, ελέγχοντας ταυτόχρονα και την αναπνοής του.

 

Τα τρία ουσιώδη στοιχεία της κινητικής μάθησης

  1. Νοητική προσαρμογή
  2. Έλεγχος ισορροπίας
  3. Κίνηση

 

Η φυσική μηχανική αντίδραση του νερού αποτελεί για το υποτονικό παιδί "βαράκια" για την μυϊκή ενδυνάμωση και ενδοαρθρική ενίσχυση όλων των συνδεσμικών στοιχείων.

Η δραστηριοποίηση του μικρού κολυμβητή στο χώρο της πισίνας είναι ένα ακόμη μέσο για την προσαρμογή του και την οριοθέτησή του στο εξωτερικό περιβάλλον. (ντους, ξεντύσιμο, είσοδος στο νερό και αντίστροφα)

Η μέθοδος Halliwick είναι μία εξειδικευμένη μέθοδος αναπνευστικού ελέγχου, η οποία εκπαιδεύει όλα τα είδη της αναπνοής: στοματική, ρηνική, εκρηκτική, τμηματική και ελεγχόμενη, αναχαιτίζοντας συνεχώς τα ακόλουθα προβλήματα:

  1. Πτωχή ποιότητα ομιλίας
  2. Πτωχός έλεγχος των μυων γύρω από το στόμα
  3. Δυσκολία στην κατάποση
  4. Ρηχή στοματική κοιλότητα
  5. Ρηχή αναπνοή
  6. Πτωχός ρυθμός, συγχρονισμός πνευμόνων, διαφράγματος (απουσία αναπνοής κατά την ομιλία)

Τέλος η χαλάρωση των παιδιών, το παιχνίδι, η επαφή με το πιο όμορφο στοιχείο της φύσης, βοηθούν τα παιδιά μας να ξεκουραστούν και να πάρουν χαρά κάνοντας ένα διάλλειμα από το δύσκολο και επίπονο πρόγραμμά τους.

 

Συνεργάτης,

Ιωάννης Βλαχογιάννης,

Καθηγητής Φυσικής Αγωγής

Εκπαιδευτής Θεραπευτικής Κολύμβησης

Μεθόδου Halliwick

Fani Theoharopoulou

Your child’s posture may be more important than you think

Good posture promotes better breathing which leads to more air, more oxygen, and more brain food. This results in improved concentration, thoughts and ideas for ‘better learning.’

With t...

Fani Theoharopoulou

Bad Habits in Children

 

  •     Two thirds of parents report never giving posture advice to their children
  •     A typical 18-24 year old spends 8.83 hours a day in front of a screen
  • ...

Fani Theoharopoulou

Pillow Talk: The Importance of Sleep Posture

Having the right pillow can make all the difference in getting a good night’s sleep, especially if you have head or neck pain. The purpose of a pillow is to support to your head and neck in good po...